2018. március 18., vasárnap

Anyám ajándékai

Cecilie Enger
Anyám ajándékai

Ez a regény egy norvég középosztálybeli család története a századfordulótól napjainkig: Cecil Enger családjáé. Szerető közelségben, mégis ironikus távolságtartással mutatja be őket.

A családtagoknak fel kell számolniuk a régi családi otthont, mert anyán elhatalmasodott az Alzheimer-kór. Egy gondosan összekészített papírköteg azonban megússza a nagy selejtezést. Ezek anya karácsonyi ajándéklistái. Pontosan részletezi bennük, hogy mit vásárolt, mit készített, kinek mit adott és kitől mit kapott a család, ily módon lesznek a listák a szülők, testvérek, nagynénik közötti családi saga vezérfonalává. A családi sagából megismerjük anya útját, szeretett személyiségének drámai felmorzsolódását a betegség évei alatt, a bánatot és keserűséget, melyet mindennek a feldolgozása hozott magával, hogy végül ez a nagyon személyes regény megszülethessen.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------


Ettől a könyvtől pont azt kaptam, amit vártam.
Egy norvég család története bontakozik ki, örömmel és fájdalommal,  karácsonyi ünnepekkel, ajándékozási listákkal, emlékek felidézésével.
Több estén át olvastam, adagoltam magamnak a múltat, közben elrévedeztem a saját rokonságom múltján.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...